Casa Sofiya

Showing posts with label raya. Show all posts
Showing posts with label raya. Show all posts

Monday, September 26, 2011

Raya & Open house

Hari ni dah rasa penghujung Ramadhan dah. Banyak ke uols dapat jemputan open house/rumah terbuka/ jamuan raya? I banyak gak lah tapi tak semua boleh pergi...actually takda langsung pun i pegi lah...hahaha... eh ada 1 jer kot...itu pun Concorde Open House...sebab lepas office hour. I pergi sorang jer sebab bertugas pun ya gak lah. bukan sengaja tak nak pegi tapi aduh...pening bila pikir kena bawak anak yg hyper active nih...tak kenyang makan nanti dibuatnya...Mr. H kata tunggu next year bila dia dah pandai sikit, nak dengar kata then baru lah we all akan memenuhi jemputan2. What? I? buat open house? belum lagi lah kot...tunggu rumah yg keciput ni besar sikit. dalam perancangan InsyaAllah :)

Last week on 23, my office ada buat Raya gathering. Ok lah tak la meriah mana but staff yang happening walaupun food aduhai...tak la setuju dengan tekak tapi layan jer la. Rasanya food last year lagi banyak..hmmm budget tak cukup ke nih.... yg penting posing tetap ada...lelebih okay. Saturday pulak sekolah kakak ada buat jamuah hari raya. Parent are invited. eh...2 open house lah i pegi hehehe. I just pegi dengan Dina, itu pun kena paksa, budak ni memang malas sikit kalau pegi tempat ramai2 nih. macam Baba dia "anti social". I pegi pun sebab Kakak beria sangat la nak suruh pegi. Kalau tak malas jugak. we all tak makan apa pun, ramai sangat student jer dah penuh kerumun khemah tempat food.


Sunday pulak lunch time we all ada jemputan Khawin, remember entry i pasal buat hantaran, hmm semalam reception la pulak kat dewan warga emas, shah alam. We all pegi kejap jer tak tahan lah bawak si Labu yg tak reti duduk diam. Malam pulak i ada dinner kat KLGCC . PTD Dinner. Pening pikir nak pakai baju apa. bukak closet cari baju yg dah lama tak pakai nak cuba dengan harapan muat lah hendakknya...dang!! muat uols...heehe adakah I dah kurus? atau baju tu yg dok lama dalam closet mengembang? so aku pilih I kurus sket kot...yeayy!! ada baju nak pakai. pastu pakai tudung style lilit...aduh penatnya tangan melilit, mengpinkan tudung...hahah nak cantik la konon kan...sanggupp!! I pegi sorang jer. Janji jumpa my friend kat Petronas depan Estine Hotel. We all sampai KLGCC awal gak lah....hahha...tengok semua veteran. Aduh takpe lah dah Boss yg jemput kenalah pegi kan.








Monday, November 30, 2009

Raya Haji

Hari Raya Haji dah berlalu...tapi I ada rasa terkilan sikit, bukan terkilan dengan Raya Haji, tapi things happened during Raya Haji. Ceritanya macam ni... ole kerana I tak beraya dai rumah parents I masa raya puasa yang lepas Raya Haji ni I beraya dengan parents I la...kebetulan adik2 I yang lelaki balik dengan kelaurga masing2, adik perempuan I jer yang beraya rumah mertua, pada mulanya I rasa ok la kan..since ramai la yg ada kat rumah parents AK rupanya hampeh, I sampai rumah parents I, sorang pun tak balik lagi padahal dah pukul 8.30 malam dah masa tu, esok ni nak raya. Ibalik lambat sebab ada urusan yg tak dapat dielakkan and mak I dah tau, since mak I cakap adik2 I nak balik awal senang la hati I, rupanya janji manis jer...sian mak masak sorang2 rendang, ketupat....


Note : Panjang ceritanya...sigh...tiba-tiba i decided no to continue this entry...sorry

NUFFNANG