Casa Sofiya

Showing posts with label ramblings. Show all posts
Showing posts with label ramblings. Show all posts

Tuesday, February 11, 2014

Moms need time outs too... :)

Salam...and hello peeps!!

Long hiatus...sampai dah lupa apa yang nak diceritakan :) owhh okay...first and foremost I nak bagitau I dah officialy SAHM...yes!! you are right Stay At Home Mom...what? how I enjoy the new life as new SAHM? HAHAHHAHA...to be honest I dunno about others but for me  sangat sangat la penat...phew!! and when you are at home you akan nampak jer rumah you ada jer yang tak kena...akan nampak habuk merata2, akan nampak laundry bertimbun, akan nampak itu...ini bla...bla...bla...

So far am okay and happy la...annnnnndddddddd.... I rasa Mr. H appreciate me more and more...hahahaha...I suka sangat!!  (kena puji weh nanti allowance bole up lagi)

My kids pun nampak happy especially Dina coz dah tak payah nak pi taska after school and  they have proper mengaji  Al Quran and Fardfu Ain class (KAFA) . Adam happy sangat dengan new preschool...Alhamdulillah....

Okay just nak share..ni la sebahagian  apa yg I buat since nearly 2 months jadi SAHM :) layanzzz...


Me time!

I cooked...whatever!

novels!

Hang out with friends ;)

Sooooo....okay lah so far being SAHM :)...


Saturday, November 17, 2012

Jodoh...kalau ada tak kemana...

Salam, percaya tak pada jodoh? Selalu kita dengar ungkapan "kalau ada jodoh tak kemana" kan? Suka seseorang tapi ada sesuatu yang tak dapat dielakkan simpan jer rasa suka tu...bercinta dan berkahwin dengan orang lain. Sampai satu masa rasa tak sesuai bercerai atau berpisah. Jumpa balik  dengan orang yang kita suka dulu....nahhh kalau masing2 available takpe laaa kalau salah seorang tak macam mana??? Aduhh parah kan...

Oohh cerita pasal jodoh ni bukan apa....hehehe I rasa seronok bila someone dear to me and someone close to me yang suatu ketika dulu I cuba nak "menjodohkan" diorang ni tak menjadi but now mcm ada sesuatu tapi keaadaan agak complicated but insyaAllah things will settle soon. I will pray for them...I want them to be happy...yeahh its true kalau dah jodoh takkan kemana...kita merancang Allah yg menentukan...

Okay good night peeps!

NUFFNANG