Casa Sofiya

Showing posts with label love. Show all posts
Showing posts with label love. Show all posts

Saturday, October 11, 2014

UPSR AND HOSPITAL

 

Yeah betul...memang Dina kena amik Exam dalam ward sbb Doctor and pihak sekolah tak nak something happen masa exam dalam dewan. Dina warded on Tuesday UPSR re-sit on Thursday so kena la ambil di ward.  Picture ni sempat I ambil sebelum kena halau keluar dari bilik ni hehhee. Ada dua orang Pengawas peperiksaan dan 1 nurse perempuan temankan Dina....hailahhh Dina...Hari ini dalam sejarah betul laa....ambil exam dalam ward. Apa pun ini memang dugaan yang kami perlu kami terima, bila tanya bole ke Dina jawap paper tu she just smiling, Ok Mama and Baba doa yang terbaik dan apa sahaja result kita terima dengan redha.

Apa pun ini adalah pengalaman untuk Dina. memang la pengalaman yang tak best tapi bole jadi pengalaman yang bole diceritakan kepada anak Dina and family Dina  nanti kan :). Satu pengalaman hidup yang tak semua orang rasa kaaaann. Cepat la sihat Dina...

Tuesday, September 30, 2014

MISSION ACCOMPLISHED ~ AMRAN AWALUDDIN ex-boss/BFF/Enemy/ etc .....finally got hitched!!!

Alhamdulillah finally hahaaa...he dah kawin..yeah! my mission accomplished :) me and Mr. H so happy...after ding dang bing bang and bla bla bla...akhirnya dapat tengok you naik pelamin sob sob sedih plak rasanya...

I doa kan both of you bahagia till Jannah dapat anak cepat cepat sbb umur pun dah banyakkkkkkkk heheh Af masih muda lagi tu bole banyak2 hohohoho.

Jom la kita tengaok pic yang tak seberapa  :)
With Pengantin Baru...

Wefie!!

with PA Boss suka dia boss dah kawin ahaks!!

 Ni all pictures masa Nikah di Saloma Bistro, bawah ni pulak all pictures fron reception kat Concorde Kuala Lumpur


Selfie lahhh!!

Pengantin lama dah 17 tahun Alhamdulillah...

Hampir setahun tak jumpa my BFF Doreen 

MC malam tu Fiza Sabjahan

Yours truly my dress from Rizmanruzaini... i love it :)

Haaaa...tula cerita September, akhirnya AA jumpa cinta hati...you cerita i bole buat novel la bro hhehehe. I am really happy for you..semoga berbahagia ya...

Later peeps!!

Opps !! My shawls all from DeezHijabs 



Monday, June 16, 2014

Acar Ikan Masin Talang

New project heheh...dah dekat 2 bulan Alhamdulillah order x putus...dari cuba2 jadi bisnes plak hehehe sukanya!! introducing Acar Ikan Masin Talang from Zaida's Kitchen :)




Okeh sapa nak order whatsapp I  tau 0123257422 NO CALLS okay  WHATSAPP saja....thanks uols...owh ya harga RM12.00 for 200grm ya kalau order banyak like 10 ke atas I bole la hantar if area lembah kelang ni lah....kalau jauh nun disana...tak dapek la akkak nak hantar ya...mohon maaf bebanyak...

later uols.... :)


 

Saturday, October 26, 2013

Masak dan Makan.. :)

what I cooked what I ate :)

Paprik

Apam Polca Dot yang gebus!!

Siapa nak order bole...my mum choc chips

crunchy, sedap!!

Bread and cheese Murtabak :)
nak resepi minta saja ya... :)


Thursday, October 24, 2013

Salam and hello peeps!!

Sedar tak sedar dah nak end oktober dah...time flies so fast...kejap jer dah end year :). apa ada dalam bulan oktober dalam idazaini?


selain dari PMR, Hari Raya Aidil Adha jatuh dalam Oktober jugak kan...

Tahun ni mcm Raya puasa pulak memmag we all beraya...dari sg buloh ke batu 5 kepong, ke selayang, ke keramat and Kajang. Makan sampai pengsan!!

moi and my eldest

juadah pagi raya

October juga Mr H Birthday :) we celebrate sekali dengan my niece yang nak balik Mesir di Bagan Lalang 

Cake yang sedap sangat..choc butterscotch cheese...nak order bole nanti I bagi contact no....memang sedap!! 

Baba ke Adam yg sambut Birthday ni :p


yummmyyy!!

Hantar my niece kat airport :) bila plak org nak hantar I ni :p





Yang paling sedih jadi Oct ni 22 Oct :(




I have cracked a bone in the side of my left foot. huhuu seksa sangat tapi redha dengan ujian Allah ini......

till then...later peeps!!!


Wednesday, October 2, 2013

PMR 2013...semoga dipermudahkan

Hari yang dinanti dah tiba...PMR!! bukan saja calon PMR yang berdebar am sure mak ayah masing2 pun berdebar2...yup me too...this year kakak jadi calon PMR 2013...first day hari exam me and MR.H jengok la dia kejap...dah dekatkan and parents dibenarkan datang ada majlis mohon restu.

nasihat cikgu...

tips from Baba untuk anak kesayangan...
Mama sentiasa doakan semoga Ayin dapat menjawab soalan dengan betul tepat dan tenang In shaa Allah cemerlang. jika tidak pun Mama akan terima dengan hati yang redho...our family sentiasa support you...


Thursday, September 5, 2013

My Drama Queen Daughter

My Daughter can be a Drama Queen sometimes...hahhaa!! look what she whatsapp me..







Diet??? 20 kg in  30 days??? come on Dina!! :)



Saturday, August 24, 2013

24.08.1997 to 24.08.2013 till Jannah... Inn Shaa Allah...

Alhamdulilah...


We are so lucky...not only did we find love, we also found friendship...
Happy 16th Anniversary



ZAIDA ZAINI

May Allah will guide us to the best path of our life...
May our love last forever till Jannah...



Wednesday, July 24, 2013

Adam turns 5

My baby turns 5 on 23rd July...Happy Birthday Adam Rayyan...mama doakan Adam menjadi anak yang soleh dan berjaya di dunia dan di akhirat...



Alhamdulillah...melahirkan Adam senang sangat...sakit memang la sakit tapi...how to say ehhh...tak la sakit yang sampai mcm serik nak pregnant lagi...heheh...dalam confiment pun tak banyak ragam...I had good sleep tu yang badan makin gemuk...thank you Allah kerana melengkapkan keluarga kami...memang teringin sangat anak lelaki :)...


We had small party for Adam kat rumah my parents in law...lepas berbuka puasa Adam potong kek Ultraman yang dia pilih sendiri :)..

Sunday, July 7, 2013

Langkawi

Honeymoon....hmmm boleh lah kot...kebetulan Mr. H ada conference kat Berjaya Resort Langkawi...since dah 10 years lebih kurang I tak pergi Langkawi nak sangat ikut and lagi la Mr. H lepak kat Berjaya...mengeletis lah I nak ikut.

I booked ticket awal-awal, Mr H pegi 2 hb, I fly 4 hb last day conference. Adam & Dina? heheh hantar balik kat Mak I. Terima kasih ya Mak...suka Mak dapat 2 sets pinggan mangkuk :)


Mr. H sewa kereta ni...Nisan Elmira baru tau...hehehe...jimat sangat minyak 


our room
Jom Breakfast...


Jalan2 dan hasil tangkapan


Ni wajib beli kalau ke Langkawi


Ni dalam area Cable Car

Abang creative sangat

Laksa Power  Best!!
Arrhh...memang kena pegi lagi lah...ingat nak plan after raya...hmmm...ada sesapa nak ikut?







Tuesday, July 2, 2013

Kelantan & Birthday

Alhamdulillah last month on 27 May umur I dah 39 tahun...hohoho next year 40...cepatnya masa berlalu. celebrate? eh..takda lah...tak celebrate pun...cuma as usual FB mengingatkan kawan-kawan hehee and wishes doa from family and friends :).

Kebetulan masa tu I ada kat Kota Bharu...I ada kerja kat sana and Mr. H pun ada meeting kat sana so celebrate kat white house coffee shop jer lah heheh...kat KB I asyik makan jer...best!




Serunding / sambal daging


Fareeda ciplak...heheh terbeli gak sbb murohh

Sempat Jumpa my fren kat KB Mall


Mak rambang mata uolss...

ni kat white house  kopitiam....pergh...mabeles!!




Sunday, June 9, 2013

Nurin's 15th Birthday

8 June 2013, My eldest Nurin celebrate her 15th Birthday...


Yours truly yang bake and deco cake ni....hahhaa...sangat la buruk but I masak dengan penuh kasih sayang hehehe...






Wednesday, May 22, 2013

Bila Anak Anak Menghargai - Happy Mother's Day

Salah satu cara untuk menghargai ialah ucapan terima kasih sudah yang cukup menggembirakan hati seorang Mama/Ibu/Mummy or whatever you call someone yang telah melahirkan kita kan...yes...hari-hari sepatutnya hari ibu...tapi takkan  kita yang bagi hadiah hari2 or bagi card hari2 kan...

For me tak salah nak sambut hari ibu ni,,,yang penting niat kita...masa kecik2 I memang tidak di ajar pun dengan sambutan yang macam ni. but bila dah dewasa dengan sendirinya nak meraikan...sampai lah kawin Mr.H pun tak lupa and sangat sporting bawa anak2 beli card or plan something for me...tiap2 tahun ada saja tak pernah mereka lupa :)

Dengan my Mak pun sama...at least wish her...kalau tak kita pegi hi tea makan2 sekali dengan Mak Mentua :) macam girls day out...seronok...eratkan lagi hubungan silaturrahim..

okay nak share dengan you all card yang anak2 I buat :) 




Hehehe...smiling cheek to cheek... Alhamdulillah...semoga ikatan ini terus berkelakan selamanya...

NUFFNANG