Casa Sofiya

Wednesday, November 16, 2011

I still remember the feeling....


I still remember the feeling, I can remember every second of it. It was the day Kakak got her UPSR results last year. I was panicky when heard “ UPSR results will come out tomorrow” I felt so nervous, I could not sleep that night. The few words that always came to my mind were “dapat ke Nurin 5As?”. Malam tu, me, Mr. H  and Nurin buat solat hajat, mohon yang terbaik dariNya.

Deep inside my heart, I bagitahu hati,  whatever result pun I will accept it and I still proud of her. I know how hard she studied, dengan pressured lagi from cousin yg dah dapat 5A’s earlier. I tengok dia relax and calm jer…but as mother I tahu  gelora hati dia…

Dalam dewan one by one nama dipanggil..ada yang menjerit, gembira, menangis. The moment nama kakak dipanggil Ya Allah I rasa nak pengsan!! when she run to me and scream "mama 5As:" I terus cakap Alhamdulillah kuat-kuat hehehe biaq pi la la orang lain dengar pun...and she hug me and cry...menangis kerana gembira and i told her itu lah perasaan bila apa yang kita usahakan mendapat hasil yang kita harapkan. Alhamdulillah...lega sangat rasa. Yeah..ada yang kata tak dapat 5As is not the end of the world, tetapi dapat 5As adalah permulaan yang baik untuk mencapai kejayaan dalam peperiksaan yang akan datang.

Year gone…tomorrow this year result will come out. Few friends ada anak yang akan ambil result, heheheh I tau cemana you all rasa. Be there done that...to Dy hehehe good luck for Adam, and to all mums out there, Good luck too. I akan merasa lagi perasaan tu another 2 years but this time PMR pulak...takutt!!!!


Okay...enough lah mengimbau kenangan...tidor joms...later peeps!!!

No comments:

Post a Comment

NUFFNANG